#mkbtklub

KAPCSOLAT

feltöltés alatt...

Hámor Endre

1988-ban feleségem Belső-Mongóliában a Hohhot (呼和浩特) egyetemén töltött 4 hónapos tanulmány utat és ennek végén csatlakoztam hozzá, hogy nyáron megismerjük közösen Kína egy részét (Lancsou 蘭州, Ürümcsi 乌鲁木齐, Xian 西安, Loyang 洛阳, Peking). Ezt az utat saját magunk szerveztük és több mint egy hónapig tartott, mert mindenhová vonattal utaztunk és Kínába is vonattal mentünk Ulánbátortól. Ennek megvolt az az óriási előnye, hogy a helyi lakosokkal utaztunk és sok tapasztalatot lehetett gyűjteni az utazás alatt.

Az MKBT-hez 1988 őszén csatlakoztam. Feleségem dr. Birtalan Ágnes az ELTE mongol tanszékén dolgozott és rajta keresztül kerestek meg, hogy legyek tag mint olyan aki most járt Kínában.

Biológia-földrajz-filozófia szakos tanár vagyok és a szakjaimon keresztül kapcsolódom Kínához. Az első út után még 3 alkalommal sikerült eljutni Kínába.

Emlékezetes élményem volt mikor három diákommal utaztam az érettségiük után Kínába. Ezen az utazáson többek közt elmentünk az Omej-sanhoz (峨嵋山). A hegy lábánál hátizsákjainak egy szálloda csomagmegőrzőjébe helyeztük el és a három napos gyalogtúrára szükséges felszerelést egy hátizsákba tettük és az út során felváltva vittük. Előre foglalt szállásunk nem volt, de az első estén az egyik buddhista kolostorban sikerült szállást kapnunk. Itt a szobánk melletti vízesés hangjára aludtunk el és hajnalban a szerzetesek reggeli imájára ébredtünk. Az egész olyan volt, mintha egy időutazáson vettünk volna részt.